• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82813
+
-

دستگیری اعضای باند اختلاس در بوشهر

فرمانده انتظامی بوشهر گفت: اعضای باند 4نفره‌ای که با سند‌سازی در پروژه‌های دولتی استان اختلاس می‌کردند دستگیر شدند. 

به گزارش ایرنا، سردار «خلیل واعظی» افزود: پلیس از طریق تماس‌های مردمی مطلع شد در یک سازمان دولتی با سندسازی و دست‌کاری در عدد و رقم‌ پروژه‌ها، بیت‌المال حیف و میل می‌شود.
وی بیان کرد: با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی استان گروه مجرب از کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی در چند ماه تحقیقات میدانی و بررسی‌های تخصصی زاویه‌های پنهان این اقدام‌های مجرمانه را روشن کردند. 

واعظی ادامه داد: در تحقیقات کارآگاهان پلیس مشخص شد در سال‌های ۹۳ و ۹۴ در اجرای پروژه‌های عمرانی در ۲ شهر شمالی استان بوشهر گروهی متقلب با سندسازی، ثبت ارقام غیرواقعی هزینه‌کردها، تغییر در حجم خاک‌برداری، خاک‌ریزی و فاصله محل خاک، حقوق بیت‌المال را به نفع خود تضییع کرده‌اند.

او افزود: در این مورد برخی از کارکنان خدوم و مسئولیت‌شناس شاغل در این پروژه‌ها که پس از اطلاع از اقدام مجرمانه مدیران پروژه، موضوع را از طریق حراست و مدیران ارشد این دستگاه اجرایی اطلاع‌رسانی کرده بودند، با تهدید به اخراج یا جابه‌جایی محل خدمت مجبور به سکوت می‌شدند.

 واعظی بیان کرد: در بررسی اسناد و مدارک، ۲ پروژه در یکی ۹۵۰ میلیون ریال و دیگری 5/2 میلیارد ریال اختلاس و جعل سند اثبات شده است. وی یادآور شد: در این زمینه 4 نفر دستگیر شدند که یکی از دستگیرشدگان از کارکنان رسمی دولت و ۳ نفر دیگر از مهندسان ناظر و مشاوران پروژه‌های مرتبط با این اداره دولتی هستند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید